Apple'ın önemli markası iMac'in ilginç hikayesi ve hatanın ucundan dönüldüğü an. Hepsi burada... Steve Jobs son derece ileri görüşlü ve çok önemli bir iş adamı olarak bilinir. Ama 1998 yılında belki de hayatının en büyük hatasını yapmak üzereydi. Neyse ki Apple'ın çalıştığı reklam ajansında, iyi bir fikri olan ve son derece ısrarcı bir 1997 yılında işler Apple için iyi gitmiyordu. Steve Jobs şirketi kurtarmak için bir yandan firma için büyük değişikliklere giderken, diğer yandan da büyük bir reklam atağı ile Apple'ı tekrar ayağı kaldırmak istiyordu. Büyük bir kampanya için TBWA\Chiat\Day adlı bir reklam ajansıyla anlaştı. Ajansın o dönemki kreatif direktörü Ken Segall, yeni Segall o dönem yeni bilgisayar için Jobs'un aklında başka (ve çok kötü) bir isim olduğunu söylüyor. Defalarca aynı ismi ve sloganı Jobs'un önüne getirdiği ve her defasında reddedildiğini söyleyen Segall, ısrarları nedeniyle Jobs'un sonunda pes ettiğini ama ismi kabul ettiğini asla söylemediğini, sadece Israrcılığı sayesinde iMac gibi son derece başarılı bir marka ismi yaratmış olan Segall, ısrarlı sorulara rağmen Jobs'un o dönem iMac yerine önerdiği o çok kötü ismin ne olduğunu açıklamadı. |
0 yorum:
Yorum Gönder